1 mei 2012

Bloggin

Het is zover! Mijn eerste echte blog in het digitale wereldje. Schrijven vind ik altijd leuk en na een korte zoektocht naar een eenvoudige blog ben ik hier terecht gekomen.

Nu heb ik wel een leuke reden om een blog te starten. Samen met Bojoura ga ik 3 maanden naar Ghana! Mijn super grote backpack is al ingepakt en ik heb al een paar slapeloze nachten achter de rug. Dan denk ik over van alles na, behalve over Ghana. Het malen begint rond middernacht en gaat door tot in de vroege uurtjes.

Vroeger gingen mijn klasgenootjes en ik vaak stiekem naar een Ghanees winkeltje op een steenworp afstand van onze school. Achter de gymzaal liepen we stilletjes door een modderige berm naar de autoweg. Daar aangekomen renden we zonder te veel aandacht te besteden aan de verkeersregels de enge kruising over. Bij het winkeltje kochten we geen Ghanese producten maar wel een zakje zonnepitten voor 25 cent. Waarvan de schilletjes al vaak een half uur later verspreid lagen over de vloer van het klaslokaal. Dit was ons geheim tot de meester ons een keer over de kruising zag rennen en dreigde ons ouders in te lichten, ons avontuur was natuurlijk per direct afgelopen. En nu na ruim 15 jaar mag ik dan toch het avontuur voortzetten en nu in Ghana zelf!

1 opmerking:

  1. Paesch,

    Ondertussen zijn wij er al een week en redelijk ingeburgerd :-)

    Ciao ;-)

    BeantwoordenVerwijderen